دیزل ژنراتور خوب و مناسب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ ایلنا

کنترل تنها شامل موارد قبلی نیست و بلکه علاوه بر آن‌ها، باید نشت روغن، سوخت و… محیط شهر از برق خاصی برخوردار بوده که برق شهری نام دارد و ژنراتور گازوئیلی دائمی در مکان‌هایی که بیرون از شهر هستند و به برق شهری دسترسی ندارند، قابل استفاده است. محصولات دوسان با توان پرایم و اضطراری مشخص، در مدل‌های مختلف در کشور کره جنوبی به تولید رسیده است.

دیزل ژنراتور

این عمل پمپ کمکی به سریع روشن شدن موتور و کاهش آلاینده های خروجی کمک می کند. در این فیلتر ها یک کلید الکتریکی در قسمت بالای فیلتر و ورود سوخت قرار دارد.

دیزل ژنراتور

در صورتی که در ژنراتورهای گازی هزینه اولیه تهیه بسیار بیشتر بوده و همانطور که در مقاله مزایای استفاده از موتوربرق های گاز سوز بیان کردیم، تنها مزیت آن‌ها از نظر اقتصادی برای مصرف کننده، تامین آسان تر سوخت آن است. دیزل ژنراتور ها دستگاه های ترکیبی می باشند که دارای فناوری موجود در موتورهای دیزل و الکتریکی به طور همزمان می باشند. کاربرد اساسی این ابزار تخصصی در صنایع گوناگون به منظور تولید نیروی محرک الکتریکی برای ابزارهای صنعتی می باشد.

بدین ترتیب کارشناسان آنها به خوبی و به طور دقیق دستگاه را مورد تست و آزمایش قرار می‌دهند. خرید از مرکزی غیرمعتبر عدم اطمینان از نقص‌ها و عیب‌های پنهانی دستگاه و عدم اطمینان از مدل‌های بازسازی شده دارد. بررسی سطح مایع خنک کننده برای دیزل ژنراتور به صورت روزانه ضروری است.سیستم خنک کننده و پمپ آب باید بعد از هر 600 ساعت و فیلتر هوایی باید پس هر 2400 ساعت کار دیزل ژنراتور تمیز گردد. فضای استاندارد حداقل 3 فوت از همه طرف دیزل ژنراتور با در نظر گرفتن جریان آزاد هوا.

کاربرد موتور دیزل در زمینه حمل و نقل جاده‌ای

ذخیره سازی دیزل نسبتا ساده (خطرناک) است چون سوختی با کمترین درجه آتش گیری است. دیزل در تمام پمپ بنزین ها در دسترس است و در قوطی یا بشکه محافظت می شود. هشدارهای امنیتی برای موتور دیزل ژنراتور تفاوتی با دیگر موتور های دیزل ندارد.

ژنراتورهای مدرن با قرار دادن چندین آهنربا بزرگ و قدرتمند در یک خوشه در اطراف یک محور مرکزی و چرخان کار می کنند. همانطور که از نام این بخش پیداست، جهت تنظیم ولتاژ خروجی دیزل ژنراتور است.

استفاده از سوخت مطابق استانداردها

گازهای خروجی اگزوز موجب کشش و تخلیه گرد و خاک داخل گردگیر می‌شوند و حالت خود تمیز کنی را به وجود می‌آورد. صافی‌های خشک در موتورهای مختلف در انواع و سایزهای گوناگون به کار برده صفحه نخست می‌شوند، مثلا صافی یک موتور کوچک تک و دو سیلندر دارای سطح کم و اندازه کوچک است. در این هنگام پمپ به کار افتاده و تا رسیدن فشار مدار به حد عادی کمبود فشار را تامین می‌کند.

با فروشگاه دشت نور دیزل تماس بگیرید تا بتوانید با کارشناسان مجرب ما در این زمینه مشورت داشته باشید. دیزل ژنراتورها در بسیاری از صنایع و کاربردها استفاده می‌شوند، از جمله برای تامین برق در ساختمان‌ها، بیمارستان‌ها و بخش صنعتی.

نسل اول دیزل ژنراتور از نظر دوام و کارایی چندان قابل اطمینان نبودند لذا بسیاری از خریداران این موتور ها وجه اولیه خرید موتور را مطالبه نمودند. در نتیجه، رودولف دیزل به کار خود ادامه داد و اختراعش همواره پیشرفت نمود موفقیت های این موتور به گونه ای طی شد که در سال ۱۹۰۴ نیرو دریایی کشور فرانسه از این نوع موتور بر روی زیردریایی های خود استفاده کرد. او طی سفر به انگلستان به طور غیر منتظره جان باخت و در رابطه با توضیح علت مرگ مشکوک وی احتمالات بسیاری مطرح شده اما تا امروز علت اصلی مرگ او پنهان مانده است. ایده اصلی وی این بود که مخلوط سوخت و هوا داخل موتور بدون استفاده از سیستم جرقه بتواند براساس فشار تراکم دچار احتراق شود.

زیرا در مقاله زیر قصد داریم هر آنچه را که باید در مورد نوع سوخت مورد نیاز ژنراتور خود با توجه به مشخصات آن بدانید را توضیح دهیم.

روتور یک میدان مغناطیسی در حال حرکت بر روی استاتور تولید می‌کند، که موجب اختلاف ولتاژ بین سیم‌پیچ‌های استاتور می‌شود. این عمل منجر به تولید جریان متناوب (AC) در خروجی دیزل ژنراتور می‌گردد.

برد دیپسی DSE8610 دارای کاربری آسان‌بوده و استفاده از آن بسیار راحت می‌باشد . DSE8610 به صورت کامل ژنراتور را نظارت‌کرده و شرایط خطا و وضعیت عملکرد آن را نشان‌می‌دهد.

این مدل از دستگاه امکان دارد فقط تعداد دفعات محدودی در ماه استفاده شود. برق پشتیبان معمولاً در شرایط اضطراری مانند هنگام قطع برق استفاده می شود. این دستگاه ها راه حل ایده آل در این مواقع هستند و برای داشتن منبع تغذیه مداوم قابل اعتماد دیگر به عنوان برق، بیشترین استفاده برای حفظ انرژی در هنگام قطع برق و آزمایش و نگهداری منظم می باشند.

ساده ترین سیستم بهره گیرنده پرایم از حداقل دو دستگاه مولد برق یا ژنراتور دیزلی و یک سوئیچ انتقال برای جابجایی جریان سیستم بین مولد ها تشکیل یافته است. این مولد های الکتریکی به دلیل نقش پر اهمیت شان باید شخصی سازی شده و به شیوه ای به کار بروند که انرژی الکتریکی را به میزان کیفیت و کمیت مورد نیاز تامین کنند.

این شرکت به عنوان نمایندگی رسمی
و انحصاری فروش و خدمات پس از فروش دیزل ژنراتور های كوپله فابريك در ایران فعالیت می کند.

عوامل و مشکلاتی همچون خراب شدن درجه باک سوخت، لرزه گیرها، شل شدگی پیچ‌های کوپلینگ سبب از کار افتادن ژنراتور گازوئیلی می‌شوند.

در اولین مرحله سوپاپ تخلیه بسته است و پیستون در درون سیلندر به سمت بالا حرکت می کند و سوپاپ هوا باز می شود. سپس هوا با فشار به داخل سیلندر کشیده می شود و در پایان سوپاپ هوا بسته می شود و هوا در داخل سیلندر حبس می شود. بانک ها، فرودگاه ها، فروشگاه ها، مراکز درمانی، مراکز عمومی، برج های مسکونی، ساختمان های تجاری و… از جمله این مکان ها می باشند.

در صورتیکه نیاز به داشتن اطلاعات تکمیلی راجع به آلترناتور دارید میتوانید از طریق خواندن مقاله آلترناتور چیست اطلاعات خود را کامل تر کنید . بطورکلی Arrangement Number هر دستگاه نشان دهنده این است که موتور این دستگاه مختص چه محصولی است. (معادل با توان اولیه و مطابق با ISO۸۵۲۸و توان اضافی مطابق با ISO۳۰۴۶ AS۲۷۸۹, DIN۶۲۷۱, and BS۵۵۱۴) این رتبه برای تمامی مدل‌های ژنراتور قابل استفاده نیست.

مولد های دائم یا کانتینیوس برای استفاده دائم و بدون وقفه طراحی و تولید شده اند.

موتور دیزلی، دستگاهی مستقل است که سوخت دیزلی را تبدیل به الکتریسیته می‌کند، از دو جز اصلی یکی موتور الکتریکی ودیگری ژنراتور ساخته شده است که با یکدیگر کار می‌کنند. موتور الکتریکی سوخت دیزلی (گازوئیلی) را برای تولید حرکت ژنراتور می‌سوزاند و ژنراتور الکتریکی حرکت تولید شده را تبدیل به برق الکتریسیته می‌کند. اولین و مهم‌ترین کاربرد دیزل ژنراتور و موتور برق دیزلی، تامین برق ساختمان‌ها و واحدهای مختلف موجود در ادارات، سازمان‌ها یا شرکت‌هایی است که قطعی برق در آن‌ها می‌تواند ضرر و زیان فراوانی داشته باشد.

امروزه نیز یکی از متداول ترین کاربردهای آن استفاده جهت تأمین انرژی پشتیبان یا استندبای تأسیسات و سیستم ها در مکان ها و صنایع مختلف است. در حالت کلی از این وسیله در حالت های زیر استفاده می شود و کاربرد دارد.

دارندگان دیزل ژنراتور در صورتی که تعویض روغن را به درستی انجام دهند می توانند برای مدت حداقل ۳ سال از بروز مشکل برای دستگاه جلوگیری کنند. اگر می خواهید دستگاه  دیزل ژنراتور همیشه با سرعت و  کیفیت به کار خود ادامه دهد لازم است بررسی های دائمی و متناوب را برای قطعات مختلف آن داشته باشید تا از سلامت هر یک از آن ها مطمئن گردید. موتور ژنراتور که می توان آن را اصلی ترین و لازمه ی تولید برق دانست می باشد که با مصرف سوخت دیزلی ژنراتور متصل به خود را به گردش در می آورد و موجب تولید برق می شود. در برخی موارد خاص، تحویل و استارت دیزل ژنراتور در محل انبار شرکت آبیاران نیز به همراه آموزش‌های مورد نیاز نصب و راه‌اندازی امکان پذیر است.

ما هم در این مقاله سعی داشته‌ایم شما را در انتخاب یک ژنراتور دیزلی مناسب راهنمایی کنیم. پانل کنترل معمولا دارای دکمه‌ها و یا سوئیچ‌هایی است که برای مدیریت دیزل ژنراتور در موارد خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. این باعث می‌شود پانل ساده و امنی برای استفاده یک اپراتور موجود باشد و اشتباه به حداقل برسد. تغییرات در سیستم‌های الکترونیکی، مانند ژنراتور گازوئیلی توسط نوسات و سیگنال‌های الکتریکی قابل سنجش است.

مایع ورودی به لوله­‌ها داغ است و هنگام عبور از لوله‌­ها گرمای خود را به پره­‌های رادیاتور می­‌دهد. همچنین این بخش می­‌تواند از طریق میل لنگ و مجموعه تسمه و قرقره بچرخد.

باید توجه داشت که برای نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور بایستی از کابل هایی استفاده نمود که به صورت چند رشته ‌ای و تک رشته ای ساخته شده اند. امروزه انجام کابل کشی دیزل ژنراتور با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود که با توجه به موقعیت قرارگیری دستگاه و شرایط موجود در محل انتخاب می گردند.

معمولاً مقررات ایمنی و بهداشتی در مورد نحوه و مکان سیستم های اگزوز وجود دارد، بنابراین قبل از نصب ژنراتور جدید با دقت با آنها مشورت کنید. دوباره، مانند ماشین شما، این گرما توسط یک مایع خنک‌کننده جذب می‌شود، اغلب اما نه لزوماً آب، که سپس از طریق یک مبدل حرارتی می‌گذرد و گرمای خود را معمولاً به هوا یا گاهی اوقات به یک مایع خنک‌کننده ثانویه می‌ریزد. همچنین یک اتصال سرریز وجود خواهد داشت که اطمینان حاصل می کند که اگر مخزن بیش از حد پر شود، سوخت از کانال خارج می شود و به سادگی روی سطح موتور یا دینام پاشیده نمی شود.

شامل کنترل تمامی پارامتر های دخیل در ژنراتور است که شامل ولتاژ، جریانو فرکانس است.

از جمله مهمترین مزایای دیزل ژنراتورها می توان به دوام بسیار مناسب آن ها اشاره کرد. این دستگاه ها قابلیت کار در محیط های سخت کاری را داشته و بدون مشکل به کار خودشان ادامه می دهند.

این موتورها دارای راندمان بالا، هزینه های كم نگهداری و سایر ‫شرایط مورد نیاز مشتریان است. پس از آن در سال 1959 ، توسط « مسـی فرگوسـن» خریداری شده و در سال 1994 شاخه ای از شركت « لوكـاس ورایـتی » شد و موتورهای خود را با دو سوخت دیزل و گاز تولید و به بازار عرضه کرد.

یک نصاب حرفه ای بایستی تجربه کافی در زمینه نصب انواع دستگاه های دیزل ژنراتور داشته باشد تا بتواند عملیات  نصب را با دقت و تمرکز بالا انجام دهد. نصاب های حرفه ای دستگاه دیزل ژنراتور را طوری نصب و تنظیم می کنند که در هنگام کار کردن لرزش بسیار کمی را داشته و با به وجود آوردن صداهای مزاحم برای ساکنین دردسر درست نکند. اولین و مهم ترین مزیت انتخاب اندازه مناسب برای دیزل ژنراتور ها، عدم خراب شدن دستگاه می باشد.

دستگاههای تولید برق بر اساس ظرفیت تولید نرمال تا ماکزیمم و بر اساس قدرت تولیدی و به کیلووات طبقه بندی و نامگذاری شده و با توجه به نوع مصرف آن برای تولید برق مستمر یا اضطراری انتخاب میشوند.

اگر دیزل ژنراتور پرایم در بازه زمانی ۲۵۰ ساعته کار کند، باید با توان ۷۰ ٪ کار کند. اگر دیزل ژنراتور باید با توان ۱۰۰ ٪ استفاده شود، نباید بیش از ۵۰۰ ساعت در سال کار کند و ژنراتور نباید بیش از حد بارگذاری شود. در پایان این نوشتار توصیه می­‌شود با توجه به اهمیت تخصص در برنامه نگهداری و تعمیرات دیزل ژنراتور از تجربه و دانش افراد متخصص استفاده نمایید. آلترناتور یک ژنراتور الکتریکی است که انرژی مکانیکی دوار را به شکل جریان متناوب به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

  • دیزل ژنراتور ها دستگاه های ترکیبی می باشند که دارای فناوری موجود در موتورهای دیزل و الکتریکی به طور همزمان می باشند.
  • نظارت و بررسی بر روی عملکرد باتری دیزل ژنراتور باعث می شود تا بتوانید قبل از، از کار افتادن باتری آن را تعویض کرده و باتری جدیدی را جایگزین کنید.
  • سلام جناب ایجی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.
  • بازرسی تمام قسمت‌ها بصورت تک تک برای اطمینان از با کیفیت بودن ژنراتور ضروری است.

در جواب باید گفت که هیچ کارخانه ای در دنیا نیست که تمام قطعات را یکجا بسازد بلکه لوازم یک دیزل ژنراتور از شرکت ها و کشور های مختلف با کوپل شدن و تلفیق با یکدیگر یک دیزل ژنراتور را تشکیل می دهد. بازدید چشمی برای افرادیست که در این زمینه تخصصی دارند و می توان با بررسی قطعات مختلف دستگاه کیفیت و سالم بودن آن را بررسی کنند. در صورت مشاهده هر گونه خرابی در دستگاه می تواند تشخیص دهد که آن قطعه ای که عامل ایجاد کننده خرابیست قابلیت تعویض دارد یا خیر. گازهای خروجی معمولاً از طریق لوله ها هدایت می شوند و به هوای بیرون تخلیه می شوند.

تعمیر و نگهداری از این اجزای اصلی ژنراتور تاثیر بسزایی در عملکرد مناسب آن دارد. هرچه میدان قوی‌تر و سیم طولانی‌تر باشد، میزان جریان القاشده بیشتر می‌شود.

به‌عنوان‌مثال از سیستم اگزوز می‌توان برای خارج‌کردن دود حاصل از انواع سوخت‌ها استفاده کرد. چراکه این دود بسیار سمی و خطرناک است و باید به‌سرعت از درون سیستم خارج شود و به‌وسیله فیلترهایی که در اگزوز قرار دارند از ورود آلودگی به محیط‌زیست جلوگیری نمایند. این پنل می‌تواند تنظیمات مختلف روشن و خاموش‌کردن دستگاه و قابلیت‌های به خصوصی را مورد بررسی قرار داده و میزان خروجی را نیز اندازه‌گیری نماید. در نهایت با تولید جریان الکتریکی، جریان وارد بخش‌های دیگر شده و تبدیل به جریان برق موردنظر می‌شود.

دیزل ژنراتور

برند های محبوب دیزل ژنراتور به ترتیب الویت عبارتند از کاترپیلار,دیزل,رنو,اسکانیا, … ۳- نوع و ضخامت ورق به کار رفته در شاسی متناسب با وزن دیزل ژنراتور. به شرکتهایی که دیزل ژنراتور را کوپله مینمایند در اصطلاح پکیجر (Packager) دیزل ژنراتور نیز گفته می شود.

هیترهای گرمکن موتور نیز با کاهش اصطکاک به میزان موفقیت استارت کمک می کنند نیروهایی که هنگام شروع به کار موتور استارت باید در برابر آنها کار کند را تقویت میکند.

گازوئیلی که مورد استفاده دیزل ژنراتور قرار می گیرد بایستی عاری از هر گونه مواد ریز و ذرات آلودگی باشد تا در بخش های مختلف موتور مشکلی ایجاد نکند. برای این که گازوئیل به صورت تصفیه شده در اختیار متقاضی قرار بگیرد لازم است از فیلترهای گازوئیل استفاده نمود. از میان  پرکاربردترین فیلترهای گازوئیل که امروزه در  بازار وجود دارند می ‌توان به فیلترهای پیچی اشاره نمود.

جهت اطمینان از تأمین برق مورد نیاز در مواقع لزوم، دیزل ژنراتورها نیاز به سرویس و نگهداری در فواصل منظم دارند.

در بحث خرید دستگاه های صنعتی علی الخصوص سیستم های سنگین و پیچیده ای مثل ژنراتور دیزلی و مولد برق، قیمت ژنراتور دیزلی فاکتور بسیار مهم و تاثیر گذار در انتخاب و تصمیم گیری کارفرمایان و خریداران خواهد بود. دیزل ژنراتور دستگاهی است متشکل از دو پارت اصلی به نام های موتور دیزلی و آلترناتور (دینام) که وظیفه اصلی آن تولید نیروی الکتریسیته در شرایط قطعی یا نبود برق می باشد. موتور یکی از اجزای مهم در دیزل ژنراتورها محسوب می شود که در بازه زمانی که عموماً توسط تولیدکنندگان این موتورها مشخص شده است،نیاز به سرویس و تعویض برخی قطعات از جمله فیلترهای هوا و سوخت پیدا می کند. موتور ژنراتورها می توانند از ۱ تا ۲۰ کیلوولت آمپر برای منازل، فروشگاه ها، ادارات کوچک و تا 2000 کیلوولت آمپر (2 مگا کاوا) قابل استفاده برای مجتمع های اداری بزرگ و کارخانه ها برق تولید کنند.

پوشش رویه پودری کامپوزیت پلی استر سطحی براق و بسیار بادوام را ایجاد می کند. با خالی شدن گاز های درون سیلندر دوباره پیستون به پایین حرکت می کند و سوپاپ تخلیه بسته و سوپاپ هوا باز می شود و دور جدیدی شروع می شود. بعد از پایان مرحله مکش، سوپاپ تخلیه و هوا بسته می شود و پیستون در داخل سیلندر به سمت بالا حرکت می کند و باعث متراکم و فشرده شدن هوای داخل سیلندر می شود. در این مرحله هوای متراکم شده بسیار داغ است و دمای آن بین 550 تا 600 درجه است.

نگهداری آسان و ساده قطعات دیزل ژنراتور و تأمین راحت سوخت گازوئیلی آن، تأثیر بالایی در افزایش میزان خرید محصول دارد. تجهیزات کارکردی دیزل ژنراتور با سرعت بسیار پایینی به فعالیت ادامه می‌دهند. در این زمان، کیفیت و عمر مصرفی آن نسبت به ژنراتور گازی بیشتر خواهد بود.

درجه حرارت بالا باعث خاموش شدن یا خراب شدن ژنراتور در هنگام افزایش بیش از حد حرارت می شود. فشار نامناسب روغن در موتور ژنراتور باعث کارکرد نامناسب دیزل ژنراتور می شود. برای جلوگیری از خاموش شدن های پیش بینی نشده، می توان از کیت های خاموش کننده استفاده کرد.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما
محتوای این سایت از منابع مختلف اینترنتی جمع‌آوری و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی پردازش می‌شود، اما ما از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.