ضرغامی درآمد کشور از نفت باید به گردش تبدیل شود


آفتاب نیوز :

سید عزت الله ضرغامی یکشنبه – 18 مهرماه در همایش ملی چرخه سبز اظهار داشت: درآمد نفت برای کشور مهم است اما درآمد کشور از نفت باید از گردش تغییر کند. در این دو سال از مدیران ادارات مختلف دعوت شد و مشکلات برطرف شد.

وی گفت: گردشگری حق همه است. گردشگری آرام و فعال حق همه مردم است، بارها تاکید کرده ام که بهداشت کنار جاده ها در حوزه گردشگری اهمیت زیادی دارد، برای ساماندهی آن کارهای زیادی انجام شده است، اما هنوز باید کارهای زیادی انجام شود.

ضرغامی افزود: گردشگری سبز و سرمایه گذاری سبز امسال نامگذاری شد. تلاش کردیم تمامی نهادهای مرتبط با این حوزه از نفت و انرژی، محیط زیست و منابع آب در این مراسم حضور داشته باشند تا همکاری ها برای توسعه گردشگری سبز تحکیم شود.

انعقاد سه تفاهم نامه به منظور عینیت بخشیدن به گسترش مفهوم گردشگری سبز

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عامیانه نیز در این همایش اظهار داشت: امضای سه تفاهم نامه با وزارتخانه های نفت و نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و بنیاد علوی هدف گردشگری سبز و سبز است. ترویج گسترده فرهنگ و مفهوم آن

علی اصغر شالبوفیان افزود: تفاهم نامه بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عامیانه و آبفا، تفاهم نامه چهارجانبه معاونت گردشگری، ستبا، انجمن اقامتگاه های بوم گردی و بنیاد علوی به عنوان همچنین تفاهم نامه سه جانبه معاونت گردشگری، صندوق ملی محیط زیست و هتل های جامعه ایران، سه تفاهم نامه ای است که امروز برای تحقق مفهوم گردشگری سبز امضا شد.

وی بیان کرد: موضوع گردشگری سبز از دو سال قبل و قبل از برنامه ریزی به عنوان شعار اصلی سال به طور جدی در برنامه های این وزارتخانه قرار گرفت و همچنان ادامه دارد.

شالبافیان با تاکید بر اهمیت گسترش دانش، مفهوم سازی معانی و عینیت یابی در گردشگری سبز گفت: به همت انجمن مؤسسات آموزشی و انجمن اقامتگاه های بوم گردی سمینارهای آموزشی در این راستا و در هفته گردشگری برگزار شد. در 21 منطقه و 60 موسسه با نام عصرها برگزار شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به انتشار دو عنوان کتاب و امضای سه تفاهم نامه با وزارتخانه های نفت و نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و بنیاد علوی برای عینیت بخشیدن به فضای سبز اشاره کرد. گردشگری آنها به طور گسترده فرهنگ و مفهوم آن را تبلیغ می کنند.

وی به تفاهم نامه توسعه گردشگری دریایی در سال گذشته اشاره کرد و ضمن تشریح نتایج این تفاهم نامه اظهار داشت: در توسعه زیرساخت های بنادر نخل نخدا و دو ایستگاه دیگر با حمایت بنادر. و سازمان دریانوردی و مشارکت جدی استاندار هرمزگان شاهد پیشرفت فیزیکی هستیم بیش از 70 درصد هستیم.

امضای تفاهم نامه با سازمان توسعه و تجارت و برخی نتایج و برآیندهای آن از جمله پرداخت جایزه صادراتی از دیگر نکاتی بود که شالبافیان به آن اشاره کرد.

معاون گردشگری کشور با اشاره به سه تفاهم نامه ای که امروز امضا می شود، گفت: تفاهم نامه با وزارت نیرو مربوط به مدیریت بهینه مصرف آب و مدیریت آب خاکستری و فاضلاب است. و همچنین اعطای امتیاز به مؤسسات گردشگری. همچنین امکانات گردشگری نقش مهمی در توسعه فرهنگ گردشگری سبز دارد.

وی استفاده از منابع خورشیدی و تجدیدپذیر و تولید برق را مورد اشاره قرار داد و افزود: بنیاد علوی نیز در خرید منابع کوچک به صورت وام همکاری می کند و به نمایندگی از بخش خصوصی، هتل ها و جامعه بوم گردی حضور خواهند داشت. همچنین در تفاهم نامه با صندوق ملی محیط زیست و جامعه هتلداری در زمینه مدیریت پسماند و حمایت مالی این صندوق از تاسیسات گردشگری ذکر شده است.

تمدید ضوابط استقرار مراکز اقامتی در منطقه سبز و اولویت این طرح برای پرداخت تسهیلات، تجلیل از سرآمدان گردشگری سبز، اجرای طرح بهینه سازی مصرف گاز در برخی مناطق، نقش مراکز استقرار در فرهنگ سازی کاهش مصرف انرژی از دیگر نکاتی است که شالبافیان در این مراسم به آنها اشاره کردند.

شالبافیان به حمایت های رئیس جمهور در حوزه گردشگری اشاره و ابراز امیدواری کرد که با ادامه این راه، گردشگری جایگاه خود را در نظام اداری کشور پیدا کند و این مهم بیش از پیش اجرایی شود.

رئیس انجمن هتل‌های کشور با اشاره به مشکلات تأسیسات گردشگری و زیان 23 میلیارد تومانی در سال‌های اخیر، از حمایت و پیگیری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شورای اسلامی و هیئت دولت تشکر کرد. بالا حل مسایل.

جمشید حمزه زاده افزایش هفت و نیم برابری بنزین در سال 1400 و 4 برابری در سال جاری و حل این مشکل را با پیگیری مهندس ضرغامی عنوان کرد.

وی درباره اجرای طرح بهینه سازی مصرف گاز در اماکن گردشگری گفت: این طرح در برخی از مناطق کشور به صورت آزمایشی اجرا شد و از آقای چگینی تقاضا دارم در سراسر کشور اجرا شود که قطعا در این زمینه موثر خواهد بود. بهینه سازی آن مصرف انرژی.

رئیس اتحادیه هتلداران کشور در ادامه به بررسی نکاتی درباره داشتن خانه سبز پرداخت.

افتتاح دو کتاب در زمینه گردشگری سبز و بیانیه پارک های طبیعت

در ادامه این مراسم از حامیان، مدیران سازمان ها، پیشکسوتان و فعالان حوزه گردشگری سبز تجلیل شد.

ابتدا مجید چگینی رئیس شرکت ملی گاز، قدرت الله فهالگری رئیس شرکت گاز اقلیم کردستان، ابوالقاسم عسکری رئیس شرکت گاز منطقه اصفهان و مسلم رحمانی مدیر اداره گازرسانی از شرکت ملی گاز تجلیل شد.

مصطفی شفیع شکیب رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی، یاور عبیری رئیس انجمن صنفی موسسات بوم گردی، حرمت الله رفیعی رئیس شورای مدیران اتحادیه های صنفی دفاتر مسافرتی، هواپیمایی و جهانگردی ایران، جمشید حمزه زاده رئیس جمهور، . از اتحادیه هتل های کشور، سید محسن حاجی سعید، رئیس انجمن صنفی راهنمایان جهانگردی ایران، نیما آذری، رئیس انجمن مؤسسات آموزشی جهانگردی، حسین نکونام، رئیس انجمن حرفه ای گردشگری سلامت، محمد گنج. خانلو، رئیس سازمان بین‌المللی حرفه‌ای کمیته‌های ایمنی راه، به هشت نفر از رهبران سازمان‌ها اعطا شد.

همچنین اکبر رضوانیان فعال در حوزه گردشگری پایدار و جوامع محلی (اصفهان)، سلمان عرفانی مدیر اقامتگاه بوم گردی بهشت ​​(گیلون)، علی شادلو مدیر اکو بابا کمپ (تهران)، مجید زمانی مدیر توسکا گردشگری مزرعه (گلستان)، محمدرضا نخفروش، فعال در حوزه بهینه سازی آب (خراسان رضوی)، مهدی گلی، راهنمای تور (اصفهان)، حامد نیاسری، راهنمای تور ناشنوایان (تهران)، سهند اقدامی، مدیر خدمات سفر اسپلیت البرز دفتر (تهران)، محمود مدرسهیان، مدیر هتل بزرگ پارک حیات مشهد (خراسانی رضوی)، هادی محمدزاده طبرسی، مدیر هتل آریاباستان (کیش)، مهدی زمانی، مدیر انجمن ایرانگردی و فانوس جهانگردی (تهران) از دیگر فعالان این عرصه بودند. در این مراسم اهدا شد.

در قسمت پایانی اهالی روستای عبدالحمید سلگی روستای سهیلی (کشم)، مهدی صدری روستای کندوان (آذربایجان شرقی)، روستای محمد همسند از روستای تفی (کردستان) و روستای محمود عجمی روستای کالا بالا (سمنان) حضور داشتند. . که مورد تجلیل قرار گرفتند..

در ادامه مراسم دو کتاب «راهنمای گردشگری سبز و سرمایه گذاری» با موضوع سال سازمان جهانی گردشگری تهیه شده توسط معاونت گردشگری و کتابچه دیجیتالی «پایداری در خانه های بوم گردی»، جزوه علمی. از رویداد هفته گردشگری 1402 با موضوع سال: گردشگری و سرمایه گذاری سبز نویسنده نیما آذری، افسونا احسانی و نیلوفر حسینی، “اعلامیه پارک های طبیعت گردی” نیز ارائه شد.

همچنین تفاهم نامه دو جانبه بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عامیانه و آبفا، تفاهم نامه چهار جانبه بین معاونت گردشگری، ستبا، انجمن اقامتگاه های بوم گردی و بنیاد علوی و تفاهم نامه سه جانبه بین معاونت گردشگری، صندوق ملی محیط زیست و انجمن هتلداری ایران با هدف هدف مفهوم گردشگری سبز امضا شد.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما