سرمربی تیم پرسپولیس در روز جدید آخرین دوشاخه را کشید

حضور تیم «النصر» عربستان در تهران و بازی با پرسپولیس آنقدر موضوعاتی دارد که حالا می توان درباره آن صحبت کرد. کریستیانو رونالدو و دوستانش به تهران آمدند، 2 گل به «پرسپولیس» زدند و با دست پر و پیروزی شیرین ایران را به مقصد عربستان ترک کردند.

مدتی است که با افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس گفت و گوی ویژه ای داشته ایم. به بهانه بازی مقابل النصر و شرایطی که قبل، حین و بعد از این بازی به وجود آمد، با افشین پیروانی تماس گرفتیم که او گفت: قبل از شروع بازی گفتم با تیم جهان بازی می کنیم. ما انجام می دهیم واکنش‌ها بلافاصله پس از این کامنت شروع شد و برخی ناراحت شدند که چرا یک فالوور این حرف را می‌زند! من چیزی گفتم اشتباه یا زائد؟ کیفیت بروزویچ هافبک سابق “اینتر” و فعلی “النصر” را دیده اید. سادیو مانه، رونالدو و… که واقعا تیم منتخب دنیا بودند. 3 بازیکن خارجی دیگر اصلا بازی نکردند چون قوانین مسابقات اجازه استفاده از آنها را نمی داد. بعد تیم پرسپولیس با این همه سابقه و هوادار وقتی می خواهد یک مهاجم 1 میلیونی یا 1.5 میلیونی بخرد صد بار جواب می دهد! این رقابت مساوی نیست و به همین دلیل گفتم با بهترین تیم دنیا بازی می کنیم.

بعد از پایان بازی شاهد اظهارات یا اظهارنظرهایی بودیم مبنی بر اینکه چمن ورزشگاه عضدی به درخواست پرسپولیسی ها برداشته شده و کیفیت خوبی ندارد تا تیم النصر و ستاره های فنی اش در این دیدار ناکام شوند. میدانی و اجرای طرح های تاکتیکی. مدیر تیم «پرسپولیس» در این خصوص نیز اظهار داشت: اینکه به عمد چمن زمین آسیب دیده شوخی سال است! هفته هاست در نشست های خبری یحیی گل محمدی به همین آسیب وارد میدان می شود و به همین دلیل در دیدار اول مقابل النصر و سپس وحید امیری را به دلیل مصدومیت مقابل مهدی ترابی باختیم. بنابراین این اظهارات کذب محض و بی اساس است.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم توهین برخی رسانه های سعودی به ورزشگاه آزادی ما بود. مطبوعات رسمی باشگاه النصر و صفحه توئیتر این باشگاه اضافه کرده اند که زمین ورزشگاه عضدی برای کاشت سیب زمینی استفاده می شود! این یک سخنرانی روشنفکرانه و شجاعانه نبود. سعی کردیم بهترین پذیرایی و پذیرایی را داشته باشیم که ویژگی ایران و ایرانی است. حالا کیفیت چمن عضدی که ورزشگاه ملی کشورمان است به دلایلی افت کرده و احیا نشده است. این حرفا قشنگ نبود

مدیرعامل «پرسپولیس» با اشاره به عدم حضور تماشاگران این تیم خاطرنشان کرد: به جرات می گویم اگر بازی ما جلوی تماشاگران برگزار می شد، میلاد سرلک از زمین حذف نمی شد و نصر تایگر حذف نمی شد. از میدان نیز.” ما بودیم.” هواداران پرسپولیس بمب انرژی هستند و واقعا می توانستند ورزشگاه آزادی را جهنم کنند اما متاسفانه به یک دلیل واقعا بچه گانه از حضور این عزیزان در دیدار مهم مقابل النصر عربستان محروم شدیم. امیدوارم در دیدارهای بعدی لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر از حضور تماشاگران داخلی لذت ببرم.

برخی معتقدند حضور این همه ستاره برای فوتبال ملی عربستان ضرر دارد اما افشین پیروانی نظر دیگری داشت و گفت: عربستان امروز مانند ژاپن دیروز است. ژاپنی ها تا 30-40 سال پیش در فوتبال آسیا جایی نداشتند اما شخصیت هایی مثل زیکو، جری لینکر، شیلاچی، پیر لیتبارسکی و… را در سنین بالاتر به فوتبال باشگاهی خود آوردند تا جوانان خود را به فوتبال تشویق کنند. در عین حال به دلیل علاقه و اشتیاق شگفت انگیز فوتبالیست های این کشور فیلم های کارتونی نیز ساخته اند. محصول آن تفکر، سرمایه گذاری و طراحی ژاپنی را حالا می توان دید 4 گل به تیم ملی آلمان زد. عربستان هم می خواهد با خرید رونالدو، بنزما، نیمار، سادیو مانه و … مانند ژاپن برود و بدون شک در 10-15 سال آینده به غول شکست ناپذیر فوتبال آسیا تبدیل خواهد شد.

سرمربی تیم پرسپولیس به مشکلات اقتصادی و جاری فوتبال ایران نیز پرداخت و گفت: به نظر من اگر هزینه پخش تلویزیون به باشگاه ها به ویژه تیم های معروف پرداخت نشود، فوتبال ایران سال آینده ورشکست می شود. و باید جمع آوری شود. این یک شوخی و حرف خیلی جدی نیست، چون اکثر باشگاه های ما وضعیت خوبی ندارند. در سراسر دنیا مهم ترین منبع درآمد باشگاه ها حق پخش تلویزیونی است و اگر این اتفاق نیفتد سال آینده فوتبال باشگاهی حرفه ای نخواهیم داشت.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما